loading...
انتقال تجربیات ورزشی
محمد حسین نهتانی نیا بازدید : 1300 پنجشنبه 20 تیر 1392 نظرات (4)

۱- امید واری: اولین روش امید واری است.تمام انسانها برای انجام کاری نیاز به امید دارند.در این روش شما میتوانید دو کار انجام دهید:

۱-تصویری از ان.بی.ای که آرزوی هر بسکتبالیستی است یا هر چیز دیگری که شما را امیدوار میکند را جایی نسب کنید که چشمتان به آن زیاد بیفتد.

۲-با صدای خود اهداف و رویاها و زحماتی که کشیدید و شایستگی ها و استعداد های خود را بیان کرده و آن را ظبت کنید و هنگام تمرین یا زمانی که از بسکتبال مایوس شدید گوش دهید.

۲-تقویت قدرت بدنی: این فاکتور ۸۰ درصد مادر زادی است و به ژن و نوادگان هر شخص بستگی دارد اما اگر قدرت بدنی ندارید نا امید نشوید و حد اقل ۲۰ درصد را درست کنید.اگر میپرسید چگونه؟ بوسیله ی پست های قبلی یا بعدی من در این وبلاگ که در مورد تقویت قدرت بدنی است، قدرت بدنی خود را افزایش دهید.

۳-تقویت پرتاب ها:شوت یا همان پرتاب در میدان بسکتبال حرف اول را میزند.چرا که پرتاب مخصوصا پرتاب از پشت قوس ۳ امتیازی امتیازات تیم را به سرعت افزایش میدهد و پرتاب امتیاز بسیار ساده ایست چراکه بازیکن شوت زن نه تلاش زیادی میکند و نه برخوردی با بازیکن حریف دارد و نه مشکلات دیگری که در حرکت های سخت مانند اسلم دانک دارد ولی پشتوانه ی تمرینی زیادی را خواستار است.  روش من:

۱-من در حیاط خانه حلقه ای برای تمرین بسکتبال داشتم و به این نتیجه رسیدم که اگر قطر حلقه ی بسکتبال خودم را که ۴۵ سانتی متر است(حلقه ی استاندارد) را کم کنم و روی آن تمرین شوت انجام دهم.

۲-با توپی سنگین تر از توپ استاندارد که ۶۰۰ گرم است تمرین کنید.مانند مدیسین بال یا همان توپ های طبی که ۲،۳ یا ۵ کیلوگرم وزن دارند.

این روش ها برای تقویت پرتاب خیلی کار آمد است من خودم تاییدشان میکنم.

۴- دریبل زدن با چشم بسته:در بسکتبال یکی از فاکتور های مهم دریبلینگ با سر بالا است که کار سختی است که نیاز به تمرین زیادی دارد.

شما میتوانید چشم خود را به یک پارچه یا هد بند ببندید و دریبل بزنید تا به توپ و زمین مسلت شوید(البته در ابتدا ممکن است توپ از دستتان در برود ولی به زودی به توپ مسلط میشوید و میتوانید با سری بالا دریبل بزنید)

۵- دیدن کلیپ ها و مسابقات بسکتبال که به تمرکز شما و انجام حرکات حرفه ای کمک میکند.

با انجام این ۵ تمرین به زودی کیفیت بازی شما ارتقاع چشمگیری خواهد یافت.

                                                                

     

                                                                                                                                                                    موفق باشید

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط carol در تاریخ 1393/12/12 و 17:20 دقیقه ارسال شده است

سلام مطالب مفید بودند اما اگر یک نفر که بسکتبال تازه شروع کرده باید شوت خود را از پرتاب منطقه ای بدون دفاع شروع کند تقریبا 2-2.5متر بیشتر با حلقه فاصله نداشته اگر هر پرتاب گل شد یک گام معمولی عقب بیاید و دوباره شوت بزند اما اگر گل نشد آنقدر ادامه دهد تا گل شود وقتی گل شد و یک گام عقب آمد باید دوباره شوت بزند اگر گل شد دوباره یک گام عقب برود اما اگر گل نشد دوباره سر جای اول بازگردد
من خود از چهارم دبستان بسکتبال بازی میکرد تا الان که اول دبیرستان هستم با یان کار خیلی موفق شده ام
مطالب همانطور که گفتم خوب بود اما میتوانید این مطلب را هم قرار دهید البته اگر درس متوجه منظرم شدید ممنونشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط carol در تاریخ 1393/12/12 و 17:20 دقیقه ارسال شده است

سلام مطالب مفید بودند اما اگر یک نفر که بسکتبال تازه شروع کرده باید شوت خود را از پرتاب منطقه ای بدون دفاع شروع کند تقریبا 2-2.5متر بیشتر با حلقه فاصله نداشته اگر هر پرتاب گل شد یک گام معمولی عقب بیاید و دوباره شوت بزند اما اگر گل نشد آنقدر ادامه دهد تا گل شود وقتی گل شد و یک گام عقب آمد باید دوباره شوت بزند اگر گل شد دوباره یک گام عقب برود اما اگر گل نشد دوباره سر جای اول بازگردد
من خود از چهارم دبستان بسکتبال بازی میکرد تا الان که اول دبیرستان هستم با یان کار خیلی موفق شده ام
مطالب همانطور که گفتم خوب بود اما میتوانید این مطلب را هم قرار دهید البته اگر درس متوجه منظرم شدید ممنونشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط carol در تاریخ 1393/12/12 و 17:20 دقیقه ارسال شده است

سلام مطالب مفید بودند اما اگر یک نفر که بسکتبال تازه شروع کرده باید شوت خود را از پرتاب منطقه ای بدون دفاع شروع کند تقریبا 2-2.5متر بیشتر با حلقه فاصله نداشته اگر هر پرتاب گل شد یک گام معمولی عقب بیاید و دوباره شوت بزند اما اگر گل نشد آنقدر ادامه دهد تا گل شود وقتی گل شد و یک گام عقب آمد باید دوباره شوت بزند اگر گل شد دوباره یک گام عقب برود اما اگر گل نشد دوباره سر جای اول بازگردد
من خود از چهارم دبستان بسکتبال بازی میکرد تا الان که اول دبیرستان هستم با یان کار خیلی موفق شده ام
مطالب همانطور که گفتم خوب بود اما میتوانید این مطلب را هم قرار دهید البته اگر درس متوجه منظرم شدید ممنونشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلکشکلک

این نظر توسط رضا در تاریخ 1392/05/01 و 13:04 دقیقه ارسال شده است

مطالبی را که شما ارائه داده اید بسیار ناب و دست اول است .
بدور از حرفهای کلیشه ای زیبا بود
ادامه دهید . بنده خوشم اومد .فعلاشکلک


کد امنیتی رفرش
درباره ما
محمد حسين نهتانی نیا هستم متولد مردادماه سال ١٣٧٨ ه.ش. اميدوارم توانا باشم تا كمكى براى بسكتبال ايران كنم و تا آٓخر عمرم در خدمت بسكتبال باشم. چهار سال است كه بسكتبال كار ميكنم. ٠٩٣٥٤٥٥٢٤٢٦
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما محبوب ترين بسكتباليست دنيا از گذشته تا كنون كيست؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 12
  • بازدید ماه : 21
  • بازدید سال : 74
  • بازدید کلی : 8,006